wz

clevelandský deníček

středa, 15.1.2014

den d. vstávám kolem čtvrté, taxi čekám kolem půl paté. bylo to moc brzo, ale lepší než se slyšet v rozhlase. naštěstí jsem letěl přes amstr, takže akorat 3x bezpečnostní prohlídka, ale žádné bludiště CdG.

jinak se nic nestalo, ani kufr neztratili/nezničili (škoda, tři tísíce dolarů musím oželet).

tradiční focení tunelu v Detroitu

měl jsem na výběr z několika aut na půjcění, bylo mi to jedno, dostal jsem mazdu 3. přískoky vpřed jsem se vydal za dobrodružstvím. levou už nikdy brzdit nebudu ještě že za mnou nikdo nebyl.

nevím co kolega měl na tom výjezdu, vždyť je v pohodě. hele youngstown. hele čára. a do..... já ale do columbusu a clevelandu nechcíííí, moc brzo na sever. a do ..... ehm. asi jsem si tu navigaci mel vzit, chmm, chmm.

po pár nadávkách

data jsou za 250 Kč za mega .... aaa do... ku.....

spousta nadávek

hm, tak tady doprava a uvidíme. tak teď zpátky. asi zas doprava??? (na západ)

další nadávky

hele, dálnice. akorát že je tak nějak nade mnou. chmmm chmmmm. a doleva jen bydlení. to je ale situace.

hele, rocky river drive, to je nejak povedomé. ohó, jsem zachráněn. doufám, že vede k půjčovně. vede! tak teď znovu a lépe :-)

budu tu celý měsíc tak jsem dostal skromný pokoj. uvidíme jestli kolega bude bydlet se mnou nebo sám :-) koupelna je všude stejná, tak jsem ji ani nefotil. viz zápisník 2013

čtvrtek, 16.1.2014

trochu jetlag, probudil jsem se v pul čtvrté. nechtělo se mi moc spát, ale nakonec jsem po hodině až hodině a půl usnul. o to horší bylo vstávání.

snídaně jsou švédské stoly, dnes byla omeleta tak jsem si dal dvě a nakonec muffin. do práce jsem trefil v pohodě, není to daleko. v práci se nic nedělo. k obědu fajita s kuřecím, rajčaty, cibulí a k tomu rýže. venku jsem zjistil, že nám kapku nasnežilo na véču jsem se stavil v bahama breeze vedle hotelu. burger s kozim syrem a guacamole. a hranolky. plus sam adams.

pátek, 17.1.2014

pořád jetlag, zas pul čtvrté.

k snídani jsem si dal míchaná vajíčka a džus. v práci se nic nedělo. k obědu vlastnoručně vybraný salát (kuře, krutony, listí, mrkev, trochu čedaru a bageta).

sněží. to bude veselo na silnici.

večerě v bob evans (sirloin steak medium rare, 2x mrkev, banánový zákusek. salsa je sice celkem blízko, ale začátek je v 10:30 a to bych tam asi usnul :-). půjdu spát ať jsem zítra čilý na cestu.

sobota, 18.1.2014

po snídani jsem se rozhodl zajet do muzea umění. podle kolegů to je číslo 2 nebo 3 ve státech. cesta tam proběhla skoro bez problému (až na jedno málem vjetí do protisměru (nic nejelo a bylo to široký pro rejpaly). zaparkoval jsem u western reserve historical society za 5 doláců na den. když už jsem tam byl, tak jsem si to prošel za dalších 10. naštěstí to přeskládali, takže jsem viděl i nové věci.

další a hlavní cíl bylo muzeum umění v historické a moderní budově (viz video). překvapilo mě, jak je to veliké - hlavně to nádvoří. brnění a výstavy krucifixů někoho z evropy moc nedojmou, takže na mě největší dojem udělala sbírka současného a staršího umění ve východním křídle (mapa [pdf, 600KB]). fotit v současném umění bylo zakázáno tak jen jmenovitě ti co mi mlhavě něco říkají: Pollock, Hirst, Dalí - Sen Magritte, Matisse, Kupka - Fuga ve dvou barvách, Picasso, Mondrian, Monet, Pissaro, Renoir, Degas, Cezanne, Gauiguin, Gogh, Rembrandt, soch od Ai WeiWei a spousta dalších co jsou jistě známí, ale mě ne :-). na to kolik tam bylo jistě drahých věcí bylo sympatické, že vstup je zdarma.

potom jsem se vydal na fotící procházku. čekal jsem, až zapadne sluníčko. bohužel jsem muzeum prošel rychleji, než jsem čekal, sluníčko ne a ne zapadnout a mě byla zima. co teď? botanickou zahradu jsem zavrhnul (šlo by se jen do skleníku). ještě jsem zkoušel jít k právnické škole jestli neuvidím něco zajímavého. neviděl. tak jsem to vzdal, neignoroval somráka blok od parkoviště což mě stálo 5 dolarů. určitě mi to vrátí. ale jak dostal 5 chtěl další.

cesta zpátky nedopadla podle plánu (modrý plán, červená skutečnost), ale zase byl výlet výlet. to se mi to machruje s navigací. skoro jsem ji zapnul, ale pak jsem se náhodou domotal na chagrin a odtamtud to byla legrace (podle sluníčka se dá docela navigovat :-)). místo psaní deníku se válím. proto nebudou fotky. k véče jsem si koupil bagetu a sýr a jablka.

neděle, 19.1.2014

dneska jen výlet do outletu. k snídani jsem měl míchaný vajíčka s chlebem, "french toast sticks" (chleba na pruhy, obalený v nasládlým těstu a opecený. a muffiny aby nebyl při nákupech hlad. nikam se mi nechtělo tak jsem vyrazil až po 12. při příjezdu jsem šel rovnou na oběd do subway (celkem 6-7 dolarů). v obchodech nic moc. zpátky jsem si udělal výlet po "vedlejších" silnicích. cestou jsem potkal target (obchoďák jako tesco) tak jsem si koupil pastu co dochází a sprcháč co nedochází, ale co kdyby. ještě plavky ať můžu do bazénu a příště už si fakt ten seznam udělám a poctivě odškrtám.

véča s českým šéfem v hospodě vedle hotelu (= můžeme pifko). linguini s krevetama. dobré to bylo. a pak smolit deníček až do 12 :-).

pondělí, 20.1.2014

ráno pršelo a namrzalo, takže jsem škrábal sklo škrabkou. ještě že ji k autu přidali :-) (měl jsem v záloze kreditku). v práci jsem dostal infarkt protože prý zopakovali dávno opravenou chybu. po půl hodině zmaru se zjistilo, že to je na starém firmware.

jinak se nic nedělo, oběd byl střídmý salát a večeře nestřídmá mexická se sladkou tečkou. a ano, to není barevný talíř, to je kakaový a sladký mlíko (něco jako salko) a karamel.

úterý, 21.1.2014

zima se vrací. ráno bylo -10, večer když jsem šel do hotelu -14. k obědu tofu lo mein, k večeři pizza (trochu jsem cestoval - ne, neztratil jsem se :-P - a neměl naladu někde čekat).

středa, 22.1.2014

ráno -14. musel jsem dvakrát škrábat sklo, protože jsem to odfláknul a pak nic neviděl. ještě že je kolem dost parkovišť :-). na příjezdovce do práce je sníh tak jsem v praxi zjistil, jak jsou univerzály na stěhu fajn. dělící pruh byl pěkně blízko :-). tak na sněhu holt velice pomalu :-).

na večeři mě pozval kolega, pěkně jsme si popovídali. ač se nezdál, pracoval na spoustě zajímavých projektů a navíc má ještě firmu. takže je na tom finančně dobře. mě je celkem blbý nechat se zvát když mám diety, ale prej si to mám nechat :-). k večeři jsem si dal kuřecí řízek se sýrem a hranolkama. nějak se ale nezmínili, že to bude celý v bagetě. njn. ještě že jsem měl hlad :-).

čtvrtek, 23.1.2014

ráno kolem -11. snídaně zase jogurt (jo, je to ac...via). auto nebylo zasněžený (hurá) ale silnice jo (neee). cesta byla veselá, blikala na mě často kontrolka stabilizačního systému. to bylo poprvé co jsem dodržoval rychlostní limity nebo jel pomaleji :-). ale celkem jsem to cěkal když i na dálnici jeli hodně pomalu. ještě že mám takový hezký výhled.

v 8:15 porada, přijel jsem v 8:47. hmmm. asi jsem se měl podívat, že něco je :-). ale protože byly cesty na vyliž, nic se nekonalo. uf :-). k obědu jsem si dal vepřovej řízeček.

sněžilo celý den. i když jsem jel domů. -12°C. dálnice je prý zaseklá, tak jsem jel zadem. je to fajn, že mám stabilizační systém a abs, bliká to na mě pořád. univerzály na sníh zdá se nepatří. a nebo já za volant :-). k večeři je pizza, v tomhle nikam nejedu. no, ono by to šlo, restarace jsou kousek. ale mě se nechce :-).

pátek, 24.1.2014

ráno kolem -17. mrzne mi obličej při škrábání auta. snídaně šampiónů. dálnice vypadala jen mokrá, tak jsem to vzal tudy. zase jsem jel blbě (a ještě jsem do toho blbýho pruhu vtipně najel). no, aspoň že jsem nemusel jet daleko a otočil se hned v první rezidenční čtvrti. mimo dálnice je veselo, klouže mi to velice (teda soudím podle blikající kontroly stabilizačního systému). podle rady táty počkám až vsichni vypadnou a budu tu blbnout na parkovišti.

parchanti parkoviště vyhrnuli. cesty už byly docela proježděný, tak jsem mohl jet normálně shaněl jsem plavky do bazénu v hotelu, bohužel jsem vsadil na špatněj obchod a neměli je tam. ale to neva, ještě tu nějakej pátek budu. k večeři pizza, bylo to hned vedle.

sobota, 25.1.2014

dneska má být nějaká sněhová bouře tak jsem ani nic neplánoval. nakonec to nebylo tak hrozný, hodně nasněžilo, ale to co vidíte na fotce trvalo max. půl hodiny. ale jak vidíte, silničáři se moc nečinili. doma by se lidi asi posrali vidět dálnici v takovým stavu :-). tady možná jsou taky naštvaný, ale co jim zbývá :-).

k večeru jsem se vydal na večeři vedle do bahama breeze, akorat že tam nějak hořelo takže momentálně nevařili. tak jsem se vydal do boba evanse. pěšky. pořád sněžilo, což by ani tak nevadilo. zima nebyla, tak kolem -5°C - -10°C. jen foukal vítr (samo že proti mě) a chodníky jsou samozřejmě zasněžený. no, přišel jsem jako sněhulák. samozřejmě všichni čuměli, protože kdo by chodil pěšky i takový kousek.

k večeři jsem si dal rybu v bramborové krustě a k tomu brokolici a mrkev. bonus k tomu byly bulky s máslem. k tomu kolu samozřejmě s ledem. asi jsem se číšníkovi nezdál moc zmrzlej :-)

zpátky samozřejmě vítr nefoukal, takže to byla příjemná procházka.

neděle, 26.1.2014

návštěva kolegy. moc jsem se nevyspal, protože mi o půl páté nějaký, jak jsem pozdeji zjistil, šmejdi chtěli prodat úžasný spodky nebo úžasný holicí břity. a pak jsem nemohl usnout.

snídani jsem si chtěl dát vydatnou, tak jsem si dal vajíčka a dva muffiny a šel spát. jak je vidět na fotce, jeden soudruh to vzal zkratkou do express lane (to je ten dvouproud vzadu oddělený trávou - vpodstatě tranzitní doprava, která nebude v dohledný době sjíždět).

auto bylo trošánek zapadaný, tak jsem si musel půjčit lopatu. ale nějak jsem se vyhrabal. natankoval jsem za 20 dolarů (nějak jsem to blbě spočítal, takže ne plnou). moc dobrou fuel economy teda nemam (220 mil za 9-10 galonu tj. nějakých 22-24 miles/galon; na naše cca 11 l/100km a to nejezdím jako prase. asi budu muset ubrat na klimošce)

na oběd jsem se stavil v obchodě a rovnou jsem tam koupil pivo. pak jsem vyrazil na cestu asi 26 majlí. vybral jsem si cestu přes chagrin falls místo po dálnici, je to hezčí. počasí nic moc, tak se ani v chagrin falls nezastavuju, i když jsem původně chtěl vyfotit aspoň vodopády. cesta celkem šla, silnice byla jako d1 a navíc místama zasněžená. to se mi moc nelíbilo a když jsem se v jednu chvíli začal sunout ke škarpě, pěkně mi cvakly půlky. překvapivě jsem nevyšiloval a vratil se zpátky do vyjetých suchých kolejí.

barák jsem našel, zazvonil a způsobil velký rozruch (BAF!), protože druhý kolega to odpískal za nás oba. akorát mě to neřekl :-). ale byli rádi, hlavně děti, protože nemusely uklízet. pokecali jsme, popili, dali si výbornou večeři, zahráli prší, já se dozvěděl, že mám krásný uši (to mi jeětě žádná holka neřekla). taky jsem se stal děděčkem (ale s krásnýma ušima!). taky jsme hráli pro mě novou zajímavou hru na procvičení agličtiny apples to apples. každý má pět karet na kterých jsou různá slova (policie, niagarské vodopády, nudle, duchove atd. atd.). pak někdo začne jako rozhodčí, vybere kartu ze speciálního balíčku kde jsou příslovce (atraktivní, opuštěná, tvrdá atd.). každý krom rozhodčího dá svoji nejlepe se hodící kartu. rozhodčí pak (překvápko) rozhodně, kdo má nejlepší/nejbližší odpověd. kolikrát rozhoduje spíš vtipnost odpovědi nebo životní zkušenosti. každý se samozřejmě snaží soudce přesvědčit, že jeho odpověd je nejepši a kolikrát je to velká zábava a nehodící se odpověd vyhraje, protože je vtipná (třeba bouncy bikiny bottoms).

kolem půl desáté jsem se se všemi rozloučil (krom kolegy který usnul při uspávání dcery, muahaha) a vydal se směr hotel. bylo 28°F což je -2°C, po těch mrazech co byly krásná, příjemná teplota. silnice byly v pohodě, spíš mokré. za půl hodky jsem byl zpátky a to jsem jel místama hodně pomalu. zítra mi dorazí posila, takže už snad konečně ty kontrolery spadnou ať to můžeme vyřešit.

pondělí, 27.1.2014

dneska ráno bylo (no, ráno, před devátou) 12-14°F, -11°C. míň než včera v 10 večer. zajímavé. k snídani jogurt.

při vyjížění mi pluh (pick-up s radlicí) ukázal, že auto s radlicí se nebojí (number of fucks given = nil) tak jsem se rychle klidil a jel radši okolo. u práce pak jel v protisměru další podobnej, co taky moc faků nedával. jel tak 50-60, radlice mu poskakovala, ale koho by to zajímalo. taky jsem přehodnotil plán tam vjet a radši počkal.

v práci jsem se trošku zdržel. venku jsem málem zmrznul. podle teploměru v autě bylo -14. fuj. před večeří jsem se stavil na hotelu, protože jsem počital, že kolega už přijel. přijel a dokonce nespal, tak jsme zašli na večeři a jedno. měl jsem takovej mix krevet, ryby, shitake a zeleniny s rýží a politý omáčkou z citronový trávy.

úterý, 28.1.2014

nemohl jsem se vykopat z postele, asi mam zpožděný jet-lag. od čtyř se mi nějak nechtělo spát. na snídani sem si dal zas jogurt, mám přece zakázáno ztloustnout. kolega šel nahoru pro batoh, tak jsem začal škrábat auto sám. autu se moc startovat nechtělo, takže když naskočilo, vůbec mě nepřekvapilo, že je -20°C. cesta byla veselá, dost to klouzalo. taky jsme po cestě potkali čerstvou bouračku, zrovna tam přijela policie. málem jsme se přidali, ale naštěstí nás zachránilo abs. pěkně to ťukalo do nohy :-).

středa, 29.1.2014

snídaně nezdravá, omelety se sýrem, obalovaný chleba ve sladké obálce (:-)). auto mělo zamrzlý jen čelní sklo, ale stejně to nebylo příjemný ho škrábat, páč byla zas strašná kosa, -16°C. ale silnice suchy, takze se jelo dobře. k obědu si dělám salát.

začaly mě nějak svědit nohy a mám červený fleky na rukách. snad to dove vyřeší. a to jsem venku byl maximálně pět minut :-/. na hotelu zjišťuju rozsah škod. jsem suchej jako anglickej vtip. nepamatuju se, že bych chodil venku bez kalhot. tak proč mám na nohou sníh? obrázky jen pro silné povahy, ale stejně tam není nic moc vidět. patlám se tělovým mlékem od hotelu, asi to pomohlo.

na večeři jsme šli zas vedle hotelu, ať si můžeme dát pífo. k večeři mám hovězí s rýží a zeleninou. je tam taky trochu avokáda.

čtvrtek, 30.1.2014

zima je pořád, ale aspoň je sucho. v práci máme pražský oběd. kolegové se loučí a odjíždí domů. klikaři :-). večeři máme z obchoďáku, sice jsem chtěl kuřecí, ale rybou taky nepohrdnu.

pátek, 31.1.2014

konečně se oteplilo. dokonce mám dojem, že bylo i nad nulou. silnice suché, takže v práci jsme za 15 minut. kolem čtvrté koukám, že zase sněží. snad bude o víkendu hezky. minulý bylo zataženo, ale když člověk musí do práce, je samozřejmě hezky!

sobota, 1.2.2014

je sice teplo, ale hnusně. na snídani se nechutně přecpáváme, aby nebyl hlad přes den. vyrážíme do muzea rock and rollu! kolega se bojí, aby to nebyl přeplácaný disney land. dostal za úkol navigovat. konečně použiju pujčenou navigaci. ta nás ale vede kudy jsem zrovna nechtěl. silnice jsou v mizerným stavu, kolikrát je to o kolo nebo aspoň tlumiče. dokonce jsme narazili na zavřenou silnici a museli objíždět. naštěstí to bylo značeno pěkně. trochu jsme přejeli tu správnou ulici, ale v centru je to celkem jedno, brzo jsme se vrátili. parkujeme poblíž (když vezmete parkovací kartu do muzea, dostanete 2 dolary slevu.

muzeum má šest pater. vydáváme se do prvního pro lístky. chlápek ze security se nás ptá odkud jsme. překvapivě zná českou republiku a prahu, otec je čech. on už ale ne ale stejně nám hned dává brožury a že jsme bráchové. popřejeme si pěkný den a jdeme do nultého.

začíná se kinem, kde ukáží zajímavá videa (spíš útržky) z dobových filmů - kořeny rock and rollu. z černošské strany blues, soul; z bělošské country (na hony vzdálené tvorbě např. nedvědů). u výlezu z kina jsou interaktivní informační panely a je možné poslouchat všechny ty, co stojí u kořenů rockrollu nebo z nichž rockeři čerpali. moc hezky udělané a zajímavé.

další část je věnovaná kontroverzi, co hudba vyvolala v mainstream kruzích. na videích jsou dobové odsudky od různých knězů, politiků a médií ( SATAN!!!

POŽARNÍ POPLACH!!! POŽARNÍ POPLACH!!! POŽARNÍ POPLACH!!! POŽARNÍ POPLACH!!!

nedělám si srandu. fakt, jen jsem dopsal odstavec, spustil se alarm! docela mě pobavilo, že jsem právě napsal SATAN!!! a už to bylo :-). holky si sušily vlasy a začal hořet fén. jen co jsem se dobalil, alarm přestal :-). šel jsem se podívat, co se děje. u výtahů stála ženská, volala na recepci. jak jsem si později všimul, neměla boty. a podle obsahu telefonátu ani kartu. no nic, zpatky k muzeu.

samozřejmě nesměl chybět elvis. měl tam celkem velkou místnost. ale král si to zaslouží. byla tam opravdu spousta vystavených předmětů a textů o historii a vývoji r&r. v nultém patře jsme strávili hodně času. v jedné části jsou kostýmy a kytary kapel. zvláště démonické jsou ty od zz top.

třetí patro je síň slávy. na uvítanou jsou promítány zajímave momenty z každoročních uvádění do síně slávy. vtipné i dojemné. v kině uvnitř se potom promítá sestřih interpretů pro každý rok. je to docela dlouhé ale nakonec tam vydržíme sedět asi půl hodiny (já konkrétně od roku 2001 do 2011). kolem kulatého kina (no válcového) se vine schodiště a na jeho stěně jsou podpisy interpretů. zajímavé je, že jsou mezi rockery i ABBA, Madonna, Michael Jackson a další.

čtvrté patro je juke-box - hrajte si muziku od včech ze síně slávy. o kus dál je pak flojdí zeď. páté a šesté patro jsou různě obměňované výstavy. my jsme chytili výstavu 50 let rolling stones, celkem zajímavé. taky jsem naživo viděl nedávno publikované unikátní a staré fotky těchto junáků. fotek mám spoustu, ale budu to muset ještě zpracovat.

na večeři jsme zašli do japonského steakhousu. byl na výběr buď gril a nebo tradičnější separé stoly, ale tam měli jen sushi. nechtěl jsem kolegu nutit do sushi, tak jsme vyrazili na gril. jeden stůl jsou dva velikánské grily a kolem místo na sezení, asi tak pro 18 lidí. večeře je hlavně strašná show ve které není nouze o plameny do stropu cinkaní nástroji o gril, točení vajíčka na grilové obracečce (taková plochá lžíce :-). jako na tomhle videu. taky nám všem házel do pusy kousky usmaženého vajíčka. naštěstí jsem chytil :-). dal jsem si 10 uncí mečouna a smaženou rýži. v ceně dali cibulovou polévku a salát na předkrm (salát). dál tam byla nějaká zelenina a smažené nudle. no prostě jsem se strašně přežral jako obykle.

neděle, 2.2.2014

byl jsem tak strašně přežranej, že jsem ani ráno neměl hlad. kolega je přemuzeovaný, tak prej se jen podívat do centra a pak kdyžtak na nákup. no, když tam chce dobrovolně tak teda jo. kašlu na matyldu a jedu podle sobotního plánu. nakonec se s ní i sejdeme. chvíli hledáme parkoviště za přijatelnou cenu. jsou tam místa s výraznou oranžovou cedulí zákaz parkování. akorat že jen v pátek a sobotu :-). automat nikde, takže parkujeme zadáčo. centrum je naprosto mrtvý a protože počasí je pořád nanic, nechci ani navrhovat aby jsme šli na vyhlídkovou vež. dáme pár fotek, je nám zima tak jdeme zpátky.

cesta vede kolem muzea a nemocnic okolo univesity circle. je to tu mnohem hezčí než v centru, takže kolega trochu lituje, že jsme nejeli sem. jedeme taky kolem hřbitova co má při hezkém počasí vyhled na erijské jezero. cesta je hezká, hlavně stromy s čerstvou sněhovou pokrývkou vypadají pěkne. dokonce nacházíme i nějaké bary. kolegovi strašně vrtalo hlavou kde se tu lidi baví. tak teď to ví :-).

nákupy jsou jen v "počítačovým obchoďáku" - všechno je v regálech: procesory, grafiky atd. můžete si tu klidně postavit počítač :-). škoda, že se mi nevejde do kufru.

zpátky jedeme naší starou projetou cestou z práce (z obchoďáku je to kousek a stejně to matylda doporučila). stavujeme se v žrádlovým obchoďáku pro oběd a večeři. pro mě sýr, bagetu a pizzu. příště si dám něco vegetariánského, bohužel jsem se podíval až po koupení pizzy. najeli jsme asi 34 majlí, kolem půl třetí nebo třetí jsme na hotelu. kolem čtvrtý jsem si dal odpočinkovou dvouhodinku. to zas nebudu spát :-).

pondělí, 3.2.2014

je kolem 0, cesty jsou suché, jede se dobře. jinak nic zajímavého. k obědu jsem si dal pomalu pečený vepřový bůček (pork loin) - libovou část. v autě nám zamrzly okna, ale zevnitř. ale zas člověk mohl škrábat okna v sedě a při puštěné klimatizaci. v obchoďáku jsem si koupil k večeři kus kuřete a bagetu.

úterý, 4.2.2014

zase přituhuje. ráno zase škrábu celé auto (krom zadního okna, na to jsem pustil vyhřívání). je kolem -5. večeře zas v obchoďáku - jak říkal kolega, je třeba pošetřit diety ať je na dárky :-).

středa, 5.2.2014

no tak hádejte co se dneska stalo. no? no schválně ..... SNĚŽÍ. už zase sněží. a má ještě tak pár metrů. bude veselo. zima ani není, tak -5. snídaně šampiónů. do práce chci jet jako vždy výjezdem, co je do kopečka. ani nevyjedu. no nic, couvačka a jedeme jinudy. málem jsem nevyjel ani po silnici :-). ještě že mám ten stabilizák. silnice je trochu projetá, takže to docela jde. akorát když se blížím ke křižovatce co je na kopečku a hrozí, že bych se musel rozjíždět do kopce, radši zpomalím a počkám až je nahoře volno.

k obědu mám nudně salát. celý den sněží. málem jsme nevyjeli z parkovacího místa :-) to by bylo smutné, muset zůstat v práci. to nemůžeme dopustit. po chvili popojíždění dopředu a dozadu jsme se vyhrabali. cesty jsou prosolené, takže cesta zpátky je v pohodě. v obchoďáku si dávám veganský "kuře" (soja) s rýží. nevím jestli máme v hotelu přístup k mikrovlnce, tak jíme na místě. jsou na to vybavení, jsou tam stoly, příbory a mikrovlnka. viděl jsem i toustovač a je tam i sůl (mořská). ohřál jsem si jídlo a posolil, rýže není solená. kolega měl polévku se zelím a brambory, ale zelňačce se prý nevyrovná. příjezdovka k hotelu klouže, ale neva, protože to je z kopce.

čtvrtek, 6.2.2014

cesta byla celkem v pohodě. je prosoleno a silnice jsou v pohodě. do práce ale radši jedu jiným výjezdem. z prahy přiletěl další kolega a taky přiletěl jeden ze singapuru. tak uvidíme co tenhle dream team dokáže. k obědu jsem si dal smažený krevetky a hranolky (ze sladkých brambor).

pátek, 7.2.2014

k snídani si zas dávám vajíčka, prý je to zdravé :-) (říkal to kamarád kolegy). je strašná zima, -15°C. k obědu mám SAUERKRAUT UND WÜRST MIT HRANOLKEN MIT EINE SPITZE VON PLASTISCHE VIDLITCHKA. blbý plastový příbory. no, ale zas lepší než kousnout do kovového. na večři jsme zašli s dalším kolegou testerem, chtěl na pivo. tak jsme zašli zas do winking lizard (25380 Miles Rd, Bedford). je tu sice déle než my (ale zas tak moc ne, je z new jersey - mluví trochu jako mafián :-)). zase jsme si hezky pokecali, už zvažuje důchod a přestěhování se do dominikánské republiky. hned jsme měli o čem mluvit, má rád bachatu a taky rád poslouchá salsu. taky jsem dostal tip na akcie :-).

sobota, 8.2.2014

dostali jsme volňásky do firemního lóže/skyboxu na hokej. je to sice "jen" americká liga (něco jako naše první liga), ale lepší než mrznout při procházce ve městě. šlo to skloubit i s procházkou, protože to začínalo v 7, ale lenost :-) a navíc v centru stejně nic není.

vyzvedli jsme kolegu z práce (v hotelu prý nemá klid), hodili jeho auto k hotelu a vyrazili na obědovečeři. stavili jsme se v mexické restauraci (echt, číšnící jsou z mexika a kuchaři beztak taky). 2173 Green Road, Cleveland, kdyby měl někdo zájem.

pak jsme pomalu vyrazili do centra. kolega pospával, probudilo ho na delší chvíli akorát to, že nás jeden mamlas trochu zavřel, tak jsme jeli dost blízko protijedoucích aut. ale zrcátka to přežily :-). asi bylo špatně vyhrnuto, protože pak přede mnou stejně jel jinej, taky přesahoval do mého pruhu. blízko arény řídili provoz ručně. moc jsem jim to nezáviděl, ale zase jsem se potrénoval. nebo vlastně ne, protože to nebylo to samé co učili v autoěkole. ale bylo to srozumitelné. jestě jsem způsobil menší naštvání jednomu směrovači na parkoviště, protože jsem si hned neuvědomil, že máme parkovaní v baráku a že nemusím jet na první volné parkoviště. trochu nadával, ale neslyšel jsem co říkal. ale pusu otvíral dost, nejspíš nic pěkného :-). a jsme tu - 1 Center Court, Cleveland.

páč máme tu suite/separé, máme k tomu i vyhrazené parkování. což je dobře, ušetříme 10 doláčů :-). suita je blízko vchodu. protože nikdo neměl zájem a na nás si vzpoměli trochu na poslední chvíli, zrušili prý jídlo. tak nám zbylo jen pivo, víno a nealko pro mě řidiče :-). ale jídlo nevadilo, dost jsme se nacpali v mexiku. suita je pěkná, máme i dobrý výhled na hriště. samozřejmě je tam i záchod, aby jsme nemuseli mezi plebs :-). kolega má jako kuřák problémy, protože musí ven, ale zase se dozvíme, že pro kuřáky tam mají balkónek, takže jsou vevnitř a zároveň venku. protože je kravál, musí navíc jít normálním vchodem a zaťukat nám na sklo, abysme ho pustili.

hrajou domací lake erie monsters, příšery z jezera erie, proti san antonio rampage, řádiči ze san antonio. domácí mají samozřejmě velkou podporu, nejen od fanoušků, ale také od arény. třeba když dají gól, siréna troubí nejmín minutu. když dají gól hosté, ani nepípne. i příjezd je stylový, domácí maji nafukovací příšeru, kterou projedou. no, stejně je to nezachránilo :-). projeli to 1:3. první třetina nic moc, pak asi dostali vynadáno, jak junioři z klášterce, protože druhá třetina byla dobrá. v poslední pak ke konci dostali další gól, tak to většina lidí vzdala a šla domů. závěrečná powerplay taky k ničemu nepomohla, takže konec zvonec.

v přestávkách nás bavily roztleskávačky , ruzné záběry na lidi v aréně (těd tancujte, ted se líbejte - i na chlapy - atd., atd.). taky byly soutěže v přestnosti a rychlosti co dělali místní mullet brothers (oblíbený účes typ jágr 1990+). účastnil se pár z publika a chlap samozřejmě neodolal, a požádal ji o ruku. po tom co prohrála, asi aby nebyla smutná. ale ona stejně bulila. ale řekla ano.

počkali jsme ještě asi půl hodiny. sice vetšina lidí odešla pár minut před koncem, když bylo jasné, že domácí prdnou, ale i tak tam bylo hodně lidí. kolegové aspoň dopili druhou flašku vína :-). aut bylo moc a moc, jedna dlouhá řada a to těch výjezdů z garáží bylo hodně. ale odjezd byl zorganizován výborně, regulovčíci regulovali, takže jsme během pár minut byli pryč. vyhnali nás na dálnici, tak jsme pustili matyldu, ať nás dovede. už jsem tudy jednou jel (po 77 na jih, napojit na 480 východ a pak sjet na 271 sever). matylda ale byla nastavená na hledání nejkratší, takže jsme se vrátili na chagrin a jeli po ní až k hotelu. začalo sněžit, takže bylo zas veselo. po tom, co jsem z malé rychlosti težko dobržďoval na červené (díky absko) jsem radši jel pomalu a na oranžovou nestavěl. dokonce jsem na oranžovou projel za policajtem, co jel taky na oranžovou. kdyby mu to vadilo, já bych mu rád předvedl, jak mi to nebrzdí :-). pomalé tempo uspalo kolegu, ale má pořád jet-lag, takže to chápu. ještě že neřídil a jeli jsme v jednom autě :-). v pohodě a líně jsme dojeli kolem jedenácté a jdeme pomalu spát.

neděle, 9.2.2014

dneska jsme měli jet na návštěvu, ale nejmenší je nemocná, tak to rušíme. nevadí, můžu se v klidu válet a odpočívat. na obědovečeři jsme šli kolem čtvrté vedle do bahama breeze. dal jsem si předkrm (smažené cibulové kroužky v těstíčku se strouhaným kokosem), takže jsem se strašne, ale strašně přežral. k obědu jsem si dal rýži s krevetami, chorizem a zeleninou. a dvě piva. skončili jsme v půl šesté a já jsem usnul u youtube nedlouho poté, asi na hodinku. bohužel se mi pak nechtělo spát večer. co se dá dělat.

pondělí, 10.2.2014

k snídani omelety. je zima, ale svítí sluníčko a asi bude hezky. silnice jsou posypané a bez sněhu, takže cesta probíhá bez problémů. k obědu si dávám kuře s hranolkama. vypadalo celkem dobře, ale bylo obalený v nějaký moc kyselý omáčce. taky pálila, ale to by nevadilo. k večeri jsem si dal v obchoďáku mix - šafránová rýže, závitky s tofu, koláčky plněné zeleninou a kus kuřete. trochu jsem se rozjel, bylo toho přes libru, takže za 11+ dolarů. asi jsem měl vynechat kuře :-)

úterý, 11.2.2014

k snídani vajíčka. zas. budu si muset někdy dát jogurt :-). je sice zima, ale aspoň nezamrzlo auto. máme mít ráno kolem 8:15 meeting, takže musíme jet a vstávat brzo. meeting je zrušen minutu před tím, než se má konat :-). na dalším se probírá jak na tom jsme. klidně bych zůstal o týden víc jako kolegové, ale imigrační rozhodlo jinak. měl jsem to tušit a říct jim, že tu budu 3 mesíce :-). k obědu si dávám něco ošklivě nezdravýho :-)

středa, 12.2.2014

hezky ale mrzne. dost. přední sklo auta je namrzlé zevnitř i zvenku :-). ale cesty jsou v pořádku, takže je cesta v pohodě. na meetingu padá otázka, jestli si to nemůžu ještě prodloužit. já to přežiju, ale ještě se musíme zeptat zamini, jestli můžu. jestli to nestihnou, pak je to jasný.

čtvrtek, 13.2.2014

překvapivě je teplo. člověk ani nemusí mít rukavice. v práci se dozvídám, že bych musel vycestovat a zase se vrátit 18.2. tak to nemá cenu. večeře na rozloučenou v thajské restauraci kousek od hotelu. milý deníčku, tohle je asi konec. prozatím, protože i když to bylo samé "hahaha, hehehe, ale za týden zpátky, hehe" mám dojem, že si legraci nedělali.

the happy end?

pátek, 14.2.2014

nemůžu se dočkat a tak se probouzím už ve 4. to bude zas cesta. na snídani se potkávám se smolaři co musí zůstat. čekal jsem, že už budou dávno v práci. s takovou to asi dobře nedopadne.

vyrážím před desátou, začalo sněžit a sklo bylo celý namrzlý, protože to roztává a mrzne (:-)). na silnici bude veselo. po oškrábání skel jsem zajel na benzinku. beru benzin za 20, to nebude plná, ale chci se pro jistotu stavit ještě blízko půjčovny na dotankování. na téhle benzínce se platí vevnitř, tak jsem tam zašel, zaplatil a šel tankovat. samozřejmě jsem zapoměl otevřít kryt (jde jen zevnitř) a neměl kam dát pistoli. tak jsem ji zas vrátil. ano, modří už tuší. čekala mě další cesta dovnitř a další placení. stojan to vyhodnotil jako nezájem o tankování a tak se zrušila transakce. to to začíná.

cesta celkem ubíhala, ale protože jsem neměl puštěný tempomat, ti za mnou asi nebyli rádi. naštěstí je sucho, takže můžu měnit pruhy jak potřebuju a kličkovat podle toho jak vidím na cedule (přeháním :-)). druhá benzínka umožňuje platit přímo u stojanu, dobírám benál za 18. nejspíš bych tam dojel i s tím co jsem měl v nádrži, ale lepší neriskovat. zvlášť když si mě tam chtěli nechat :-).

silnice je místama tradičně rozbitá, holt zima silnicím neprospívá. hertz má vjezd na vrácení jako poslední, ještě že jsem si na to ráno vzpoměl. zprava mi vletěl do cesty zaměstnanec v autě, ale nejeli jsme oba rychle. doufám, že to gesto znamenalo "prosím pokračujte". auto vráceno vpořádku, účet za 850 dolarů mám a můžu vesele vyrazit. k letišti jezdí autobus, hurá do něj.

dostal jsem se do nové pre-check fronty, kde si člověk nemusí zouvat boty ani sundávat pásek. dokonce ani vyndávat noťas z batohu :-o. bohužel jsem s botama neprošel. po hodině čekání nás ženou na jinou bránu, nějaký chudáci na naší měli letět do minnessoty a při odmrazování letadla jim stříkli i do motoru. zrušeno, překnihovat.

cesta letadlem od vzletu do přistání trvá 25 minut. ale dojet odmrazit, dojet na místo a při příletu na místo zase na stojánku něco trvá.

v letadle nám řekli, že jako sorry, je to trapný, ale že letadlo mělo letět do asie a tak je hodně natankovaný a že by nás v amstru nepřijali. takže musíme čekat až vypumpují nádrže. protáhlo se to přes hodinu. jestli bude let dlouhý, nestihnu let v amstru, zvlášť pokud budu muset přes kontrolu. let má ale podle počítače trvat jen 7 hodin, možná to vyjde (vítr do zad i přes 100 km/h).

vypadlo palubní multimediální centrum, restartují. proto když paní za mnou omdlela, všichni čuměli, protože neměli nic jiného zajímavého. posádka se s kapitánem rozmýšlí jestli to neotočíme. nakonec ne, ale paní bude pod dohledem syna (uf). bere prášky s tlumícím účinkem a pak si ještě dá prášky na spaní. to se nedivím, že padla :-).

v amstru to docela stíhám, i když musím přes kontrolu. dokonce chce i vyndat fotak. to se mi ještě nestalo. zrovna když spěchám. samozřejmě taky musím přeběhnout celý letiště (z E na B). ale stíhám to v pohodě a hurá do prahé. cestou už se nic neděje, přilétáme dokonce o čtvrt hodiny dřív. pak už jen delší čekání na kufr a na taxi a hurá dom. dý end.